Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Anita Anita Baharom Makin Menyerlah Lakon Watak Antagonis


SEBELUM ini, aktres Anita Baharom lebih menyerlah dan dikenali menerusi watak remaja dan pelajar. Kini, dia semakin menyerlah menerusi watak antagonis pula.

Transisi baru yang dilakukan oleh pelakon drama dan filem Dunia Baru itu memberikan suatu anjakan baru kepada peminatnya yang selama ini menantikan kemunculan watak antagonis lakonan Anita.

“Saya mula berpeluang memegang watak jahat setelah membawakan watak itu dalam filem Hooperz.

“Dalam Hooperz, saya melakonkan watak Saidatul iaitu seorang perempuan yang agresif, mudah melenting dan cepat marah. Saya dah lama menantikan watak seperti itu kerana ia lebih menyerlah.

“Selepas itu, saya juga ditawarkan watak jahat dalam drama Kau dan Aku,” kata ibu kepada seorang anak ini kepada mStar Online.

Bercerita tentang watak Saidatul, bukan senang dia hendak melakonkan watak itu walaupun pada hakikatnya dia menyukai watak tersebut.

Kisahnya bermula apabila cerita ini memerlukan Anita bermain bola jaring dalam sebuah pasukan pelajar kolej yang turut dilakonkan oleh Akma AF, Melissa Maureen, Dawn Jeremiah, Intan Nor Saina, Juliana Evans dan Zazleen Zulkifli.

“Saya perlu berlatih bermain bola jaring dan kembangkan watak melalui latihan yang dilakukan selama dua bulan.

“Selain mendapatkan bantuan penolong pengarah, Pitt Hanif, saya juga mengeluarkan teknik lakonan sendiri berdasarkan pengalaman lalu,” ujarnya.

Ditanya tentang kenangan yang tidak dilupakan sewaktu menjalani penggambaran filem arahan dua pengarah baru, Rosihan Zain dan Sheikh Munasar itu, wanita berusia 27 tahun itu terpaksa melakonkan banyak kali semasa babak membaling tisu kepada kekasihnya lakonan Remy Ishak.

“Agak sukar juga bila perlu baling tisu banyak kali. Saya juga rasa tersangat penat semasa latihan bola jaring.

“Walaupun berlatih pada waktu malam, kami dilatih seperti askar kerana sebelum itu, kami perlu berlari pusing tasik dahulu.

“Selain itu, saya rasa sangat tercabar apabila penggambaran bola jaring dilakukan pada pukul 12 tengah hari yang panas terik,” ceritanya yang menggunakan semangat sukan dalam diri untuk terus bertahan.

Dalam perkembangan lain, Anita juga cuba lari dari selalu muncul membawakan watak remaja. Kali ini, menerusi drama Gugurmu Di Tangkai Madu dan Da’ Bomba, dia membawakan watak isteri orang.

Dia juga melakonkan watak pembantu rumah Indonesia dalam drama 3 Ning. Kini dia sedang sibuk dengan penggambaran drama itu di Pahang sehingga Mei ini.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails