Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Betty Banafe tertekan gara-gara 'foto panas'


KASIHAN Raja mendengar esak tangis pelakon berdarah kacukan Melayu-Jawa-Arab, Betty Banafe di talian ketika dia menghubungi Raja beberapa hari lalu. Semuanya gara-gara gambar aksi panasnya tersebar di internet dan disiarkan pula dalam sebuah akhbar mingguan, Ahad lalu. Malah lebih teruk dan memalukan Betty, penulis blog mengambil kesempatan menghentam dan menghinanya habis-habisan.

Pelbagai cemuhan dan kata-kata lucah yang jijik didengar dilemparkan terhadap Betty. Memang boleh sakit jiwa bila membacanya. Yalah, mulut tempayan boleh ditutup, tapi apakan daya mulut manusia!

Betty begitu kecewa dan tertekan apabila ramai tersalah tafsir dengan gambar panas yang menampakkan lurah dan pangkal dada itu. Malah ada yang menganggap aksi Betty nampak ganas, selain keterlaluan dalam gambar itu. Akibat tekanan itu, Betty tak dapat membendung air matanya... Hakikatnya, aksi Betty dalam foto itu sekadar untuk menggayakan semula watak Neytiri seperti dalam filem Avatar. Betty perlu gayakan watak itu ketika diminta menjayakan sesi fotografi untuk keluaran pertama sisipan sebuah akhbar berbahasa Melayu yang baru tidak lama dulu. Dalam keluaran akhbar itu, gambar yang disiarkan dilukis pada badan yang terdedah dan tidak terlalu seksi. Itu perjanjian dengan akhbar berkenaan kerana tidak mahu mencetuskan kontroversi.

Pelakon yang kini dikaitkan menjalin hubungan cinta dengan bekas vokalis kumpulan Lefhanded, Nash beritahu Raja, dia tidak tahu banyak foto seksi berkenaan sudah tersebar di internet sejak sebulan lalu. Tiada siapa yang memberitahunya sehinggalah semua gambar panas itu disiarkan di sebuah akhbar lain, minggu lalu.

"Saya terkejut besar mendapat panggilan telefon daripada teman-teman mengatakan gambar fantasi saya disiarkan. Ketika itu, saya berada di Sarawak dan sukar mendapatkan akhbar berkenaan. Saya tidak nafikan, wartawan akhbar berkenaan menghubungi saya dan meminta saya komen mengenai gambar itu. Pada fikiran saya, gambar yang dimaksudkan adalah gambar yang disiarkan akhbar baru itu, jadi saya tampil dengan kenyataan berani dengan rasa tidak bersalah.

"Rupanya saya silap. Gambar yang dimaksudkan gambar lain iaitu gambar-gambar yang belum siap dilukis lagi. Memanglah gambar itu seksi kerana belum siap lagi, tetapi saya kesal bagaimana gambar yang sepatutnya menjadi amanah mereka supaya jangan disiar tetapi boleh tersebar di internet.
"Saya cuba selidik dan akhirnya mendapat tahu gambar berkenaan diletakkan dalam blog jurugambar yang mengambil gambar saya ketika itu. Pada awalnya, saya memang marah, kenapa dia bertindak demikian? Tetapi selepas dijelaskan, saya faham niatnya. Saya tidak salahkan jurugambar itu, dia tiada niat untuk memalukan saya, dia sekadar mahu menjadikan gambar itu sebagai koleksi terbaik yang pernah dihasilkan.

"Tetapi musibahnya terkena pada saya apabila penulis blog mencuri gambar-gambar itu dalam blog peribadinya. Jadi gambar-gambar itu tersebar dari blog ke blog dengan cepatnya. Ada yang menganggap saya berani menjayakan fotografi panas, jadi kena berani tanggung musibahnya. Ya memang betul, tetapi saya seorang pelakon.

"Bila saya diminta menjiwai karakter Neytiri, saya lakukannya dengan bersungguh-sungguh dan mahukan hasil yang baik, lebih lagi saya mendapat penghargaan muncul dalam keluaran pertama sebuah akhbar besar. Saya bukannya berfantasi, saya hanya menjayakan karakter Neytiri seperti yang diminta. Saya juga kesal ada yang mendakwa saya mengambil dadah sebab saya boleh berfantasi. Saya tidak boleh menerima dakwaan keterlaluan itu.

"Saya sudah berbincang dengan peguam, saya tidak menolak kemungkinan saya mengenakan tindakan undang-undang terhadap akhbar baru berkenaan. Saya rasa imej saya tercalar dan maruah saya tercemar dengan penyebaran gambar-gambar itu. Tidak adil buat saya diperlakukan sebegini.

"Ibu saya di Jakarta, Indonesia bergegas pulang ke Kuala Lumpur kerana terlalu marahkan saya, selain imej saya sebagai duta produk juga terjejas. Saya teramat malu berdepan dengan masyarakat yang tentunya memandang serong pada saya," katanya.

Apakan daya Betty, nasi sudah menjadi bubur. Bersabarlah...

RAJA: Berdebar menanti siapa yang bakal dijulang sebagai Bintang Paling Popular ABPBH 2009 malam ini. Raja rasa Nabil atau Datuk Siti Nurhaliza mungkin boleh menang...
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails