Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Anum akur undian SMS


WALAUPUN dianggap sebagai salah seorang pelajar yang mempunyai keunikannya tersendiri oleh pengetua Akademi Fantasia 8 (AF8), Norman Abdul Halim, namun Anum harus akur kepada pilihan penonton.

Berdasarkan undian khidmat pesanan ringkas (SMS) bagi konsert ketiga baru-baru ini, Anum atau nama sebenarnya Dayang Nor Anum Arjuna Aharun, 19, mendapat undian terendah iaitu sebanyak 8.73 peratus berbanding sembilan peserta lain.

Menyanyikan lagu berjudul Kau Atau Aku (Main Tarik Tali) yang pernah dipopularkan oleh Elyana, Anum yang berasal dari Tawau, Sabah melahirkan rasa kecewa kerana tidak dapat meneruskan pelajaran di AF.

"Memang sedih apabila tersingkir namun saya bersyukur kerana diberi peluang untuk menyertai AF8.

"Saya agak kecewa dengan keputusan pengundi kerana persembahan saya tidaklah begitu menghampakan tetapi saya perlu mengambilnya dari sudut positif.

"Mungkin memang sudah tertulis perjuangan saya di dalam AF8 sampai di sini sahaja tetapi saya akan terus berjuang dalam bidang seni selepas ini," ujar Anum yang meminati genre muzik rock ketika ditemui sejurus berakhirnya Debaran AF8.

Cerita Anum lagi, dia akan merindui Adira, Daus dan Iwan yang merupakan pelajar-pelajar paling rapat dengannya ketika di dalam akademi.

Keputusan SMS Konsert minggu ketiga AF8 menyaksikan Adira mendapat undian paling tinggi sebanyak 12.86 peratus, Maulana (11.36 peratus), Shahir (10.05 peratus), Alif (10.05 peratus), Ain (9.87 peratus), Nad (9.87 peratus), Iwan (9.37 peratus), Farina (9.12 peratus) dan Daus (8.93 peratus).

Norman ketika ditemui turut melahirkan kekecewaannya terhadap keputusan undian penonton minggu ini yang meletakkan Anum di tangga yang tercorot antara sembilan pelajar yang lain.

Persembahan Anum selama beberapa minggu di dalam AF8 bagi Norman tidak mengecewakan tetapi seperti pelajar lain, banyak lagi yang dia boleh pelajari.

Bagi Norman, ada pelajar yang tidak layak untuk meneruskan pembelajaran di dalam akademi itu kerana tiada disiplin dan semangat untuk memperbaiki diri kurang. berbanding pelajar lain.

"Saya agak kecewa kerana ada beberapa pelajar yang tidak memberi sepenuh komitmen.

"Ada yang masa latihan okay, tetapi bila konsert agak menghampakan.

"Tetapi inilah AF. Semuanya bergantung kepada peminat yang mengundi," ujar Norman.

Mengulas AF8 yang dikatakan kurang sengatnya berbanding musim-musim yang lalu, bagi Norman berkata, pelajar-pelajar ini perlu diberi peluang kerana semuanya masih baru.

Kata Norman, persepsi dan harapan orang ramai terlalu tinggi seolah pelajar-pelajar AF8 ini sudah lama dalam industri sedangkan mereka masih dalam proses pembelajaran.

Dia tidak nafikan ada beberapa pelajar yang sukar diajar dan mendengar kata memandangkan usia majoriti di dalam akademi ini yang masih muda.

"Namun saya janjikan dalam AF8 ini akan lahir sekurang-kurangnya enam orang bintang yang akan bersinar dua hingga tiga tahun.

"Tunggulah sampai ke konsert akhir, pasti anda semua dapat melihat kejutan," janji Norman.

Ditanya apakah konsep undi masuk seperti beberapa musim AF lalu diperkenalkan memandangkan keputusan penonton mengecewakan, Norman berkata, semua itu terpulang kepada Astro.

Secara peribadi, dia tidak menggemari idea itu kerana yang tersingkir biarkan saja kerana itu pilihan penonton sendiri.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails