Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Usia 60 Tidak Halang Jaafar Onn Melaram Sakan!


DI kala usianya sudah mencecah 60 tahun atau lebih sinonim dipanggil warga emas, pelakon dan pengacara Jaafar Onn masih ‘bernafas’ dalam industri seni ini.

Walaupun sudah tidak seaktif dulu, namun ramai yang masih mengingati lakonannya menerusi drama popular Cili Padi yang popular pada era 90-an.

Sekali-sekala, wajah tukang masak terkenal itu akan kelihatan di majlis-majlis keramaian yang menghimpunkan rakan-rakan artis tanpa mengenal usia.

Biarpun begitu, Jaafar akui dirinya sudah tidak seperti dahulu dan lebih menganggap artis muda sekarang seperti anak-anaknya sendiri.

Katanya, tidak salah untuk bersua mesra dengan artis baru atau lama jika untuk kebaikan bersama. Walau keluar sekejap sekalipun, diri Jaafar masih tebal dengan prinsipnya yang tidak akan hadir ke sesebuah majlis tanpa mengikut tema.

“Saya memang jenis yang suka melaram apabila ke mana-mana dan mengikut tema sesebuah majlis.

“Jadi, banyak koleksi pakaian yang saya mix and match. Sebagai artis, kita perlu mengikut tema. Misalnya, saya pernah berbelanja semata-mata untuk mengikut tema koboi, tarzan,” katanya kepada mStar Online.

Bayangkan, Jaafar menyediakan empat buah bilik untuk menyimpan baju-bajunya sahaja. Itu baru baju biasa, tidak termasuk lagi 100 pasang baju Melayu dan banyak kot berwarna-warni.

Rasanya, tidak sukar untuk Jaafar memilih pakaian bersesuaian dengan sesuatu majlis itu kerana dia mempunyai pereka fesyen peribadi, Jocker’s Tailor di Kompleks Pertama.

“Kadangkala ada juga peminat yang memberikan pandangan atau komen mereka tentang penampilan saya. Namun, saya rasa tidak perlu terlalu mengikut apa yang orang kata dan hanya memakai mengikut kesukaan saya,” beritahunya yang muncul sebagai pelakon undangan dalam drama bersiri Hotel Mania di TV3.

Selain itu, dia mengendalikan program masakan Mari Memasak Bersama Jaafar Onn dan Ibu Tunggal (Santai Rasa).

Dalam perkembangan lain, Jaafar turut bergelar duta beras Jasmine selama lapan tahun, Broto Café, periuk Premier dan produk kecantikan Globeau.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails