Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Kalau boleh sekarang mahu nikah!~Alif Satar


ALIF sudah ada teman wanitaAssalamualaikum. Hai Alif. Saya merupakan salah seorang peminat setia Alif sejak muncul dalam OIAM lagi.

1. Apa perkembangan terbaru anda sekarang?

2. Sudah ada teman wanita ke belum? Apa ciri-ciri wanita idaman Alif?

3. Kenapa Alif hanya mengacara rancangan kanak-kanak sahaja. Tak ada rancangan lain ke?

n Geeme Fb

Kuala Lumpur.

ALIF

1. Terima kasih atas sokongan Geeme, terima kasih banyak-banyak. Alif sekarang sibuk mempromosikan album sulung, ALIF SATAR- NAKAL. Selain daripada menyanyi Alif juga sibuk dengan mengacara dan berlakon.

2. Alif dah ada teman istimewa cuma tak terlalu serius. Cuma rasa seronok bila rasa ada orang lain bukan dari keluarga kita yang sayang pada kita, ambil berat dan mencurahkan kasih sayang kepada Alif. Alif suka perempuan yang cantik, suka kucing dan pandai masak nasi beriyani.

3. Betul juga kata Geeme. Kadang-kadang Alif sendiri tertanya-tanya soalan yang sama. Tapi mengendalikan rancangan kanak-kanak ini memberi Alif kepuasan yang berbeza, rasanya lebih original dan real. Tapi untuk tahun ini ada satu rancangan bola sempena Piala Dunia 2010, satu benda yang baru yang Alif akan cuba.

Cemburu dengan kejayaan orangAssalamualaikum, semoga Aliff sihat ceria selalu dan sudi menjawab beberapa soalan saya.

1. Bilakah Alif ingin meneruskan pengajian setelah habis SPM ?

2. Apakah hobi Aliff semasa ketiadaan tawaran persembahan nyanyian?

3. Bagaimana Alif hadapi saingan artis-artis di bawah platform OIAM?

n Shuk_Jefrri,

Kluang, Johor

ALIF

1. Selepas tamat SPM pada 2007, Alif memang dah bersedia ke Kolej TAJ, Ipoh. Tapi kebetulan pula masa itu Alif dikehendaki mengikuti PLKN. Jadi, dengan kesibukan kerja dan segala-galanya waktu pengajian alif tertangguh. Bagi Alif nak belajar bukan semata-mata di sekolah atau di universiti saja tapi dimana-mana pun kita belajar. The world is my classroom. Experience is the best teacher.

2. Soalan yang best. Kalau tak sibuk dengan kerja Alif seolah-olah macam pemandu keluarga. Waktu lapang juga akan Alif gunakan untuk bersukan dan sukan ekstrem paling Alif suka. Wall climbing. Itu wajib dilakukan!

3. Alyah, Faizal Tahir dan Farah Asyikin adalah antara artis yang dah mencipta nama selepas OIAM dan saya sendiri gembira dengan kejayaan mereka. Perasaan persaingan mesti ada dan cemburu pun ada kadang-kadang. Tapi ini semua adalah cabaran. Apa yang Alif buat adalah dengan kekalkan dengan imej Alif sekarang ni.

Baru dapat royaltiHai Alif, apa khabar? Harap Alif terus sihat dan sentiasa ceria dengan apa yang anda lakukan. Sebagai peminat saya akan terus menyokong kerjaya seni anda sampai bila-bila.

1. Apa perkembangan album terbaru anda? Dari segi jualan adakah anda berpuas hati?

2. Apa kepuasan yang anda kecapi apabila melihat album Jangan Nakal mendapat sambutan daripada peminat?

3. Siapakah yang menjadi sumber inspirasi kepada anda untuk menjadi penyanyi.

n Kiah,

Jelebu, Negeri Sembilan.

ALIF

1. Alhamdulillah. Album Alif mendapat sambutan yang menggalakkan daripada peminat dan Alif sendiri tak percaya dengan perkembangan ini. Kebetulan pula Alif baru sahaja dapat royalti baru-baru ini, macam tahu-tahu je kan. Selagi Sony Music berpuas hati dengan semuanya, Alif juga begitu.

2. Rasanya nak buat album yang lebih, lebih, lebih nakal lagi. Tapi lagi puas hati kalau Cik Kiah beli sepuluh album Alif.

3. Antara yang menjadi idola alif sejak kecil lagi adalah Sudirman Hj. Arshad, P. Ramlee dan yang semestinya Michael Joseph Jackson. Tapi semua dah tiada lagi namun tetap menjadi inspirasi dan sentiasa memberi sokongan pada Alif sekarang ni.

Nak pakai motor besarAssalamualaikum Alif, apa khabar? Saya harap Alif sentiasa sihat dan diberkati Tuhan selalu. Saya ada beberapa soalan untuk Alif.

1. Apakah ciri-ciri wanita yang idaman Alif? Adakah dia bertudung atau tidak dan bagaimana perangai wanita itu?

2. Perkara yang paling diidamkan oleh Alif semasa bergelar artis?

3. Apa perasaan Alif sekarang setelah bergelar artis? Adakah impian Alif sudah tercapai?

n Mariamah Kapoochi,

Mersing, Johor.

ALIF

1. Nama teman wanita Alif pun ada bunyi-bunyi macam Mariamah Kapoochi juga. Yang Alif tengok dia ke masjid bertudung. Fuhhh... Memang cantik macam wanita Arab saja. Perangai dia boleh tahan kepoh juga. Hahaha!

2. Alif idamkan motor berkuasa besar yang berbunyi bising dan berwarna merah. Buat masa masih dalam proses memujuk rayu ibu dan ayah untuk membeli superbike.

3. Perasaan dia biasa je. Tapi bila setiap kali selesai persembahan, ramai peminat nak bergambar, nak bersalam dan nak nombor telefon. Rasa yang biasa tu dah jadi luar biasa. Alif masih lagi mengejar impian. Apa yang pasti pengalaman, pemandangan dalam pejalanan ini membuat Alif rasa nak terus berjalan tanpa henti.

Pernah putus asaAssalamualaikum Alif. Saya adalah salah seorang peminat setia Alif sejak awal kemunculan anda lagi. Saya ada beberapa soalan yang mahu ditanya kepada awak.

1. Bagaimana jika saya mahu berhubung terus dengan awak? Ada e-mel tak?

2. Sebagai penyanyi, pelakon dan pengacara apakah cabaran yang paling besar yang pernah anda alami?

n Asmahani,

Shah Alam, Selangor.

ALIF

1. Hai Asmahani. Terima kasih kerana menghantar soalan ini pada Alif. Senang sahaja nak berhubung dengan alif. Awak boleh hantar e-mail ke alif.satar@gmail.com. Alif tunggu e-mel awak tau!

2. Ada suatu ketika dulu selepas OIAM Alif tercari-cari tapak dan rasa sedih bila orang luar dah mula lupa pada Alif. Ada yang sudah tidak mengenali Alif sampai Alif rasa putus asa dalam industri ni. Alif rasa seolah-olah tak dikehendaki dalam industri seni Malaysia. Cabaran ini Alif redah dengan hati yang kering dan sekarang ini Alif dapat lihat hasilnya.

Nak kahwin sekarang jugaAssalamualaikum Alif. Saya sekeluarga amat meminati anda dan sentiasa berharap anda melakukan yang terbaik dalam industri seni.

1. Saya senang sekali mendengarkan lagu Jangan Nakal yang dimainkan di radio. Di dalam album kamu, lagu mana yang paling kamu suka dan kenapa?

2. Bila lagi nak berumah tangga? Dah jumpa calon yang sesuai?

3. Bersaing dengan nama-nama besar dalam industri? Apa pandangan anda tentang perkara ini?

n Kawan Lama,

Klang,Selangor.

ALIF

1. Dalam album Jangan Nakal ada satu yang Alif sendiri tulis. Bukan 'bias' tapi lagu tu disusun adunkan dengan baik, cantik dan indah sekali oleh produser hebat, Aubrey Suwito. Lagu Katamu adalah lagu kegemaran dan pada masa yang sama rasa bangga kerana lagu pertama yang Alif tulis mendapat sentuhan seorang yang hebat yang Alif kagumi.

2. Kalau boleh sekarang juga Alif nak menikah. Tapi teman wanita tak mahu.

3. Tak ada masalah sebenarnya nak bersaing dengan nama-nama besar. Tapi ia memang mencabar dan sangat mencabar tapi seronok.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails