Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

'Saya tak kisah'-Rabecca


DILABEL sebagai 'artis 'ambulans' tidak sedikit pun mematahkan semangat Rabecca Nur Al-Islam Ahmad untuk terus aktif berlakon.

Ini kerana baginya cerita itu semua tidak benar dan sekadar cakap orang saja.

Seorang yang tegas pendirian, gadis kelahiran Johor Bahru ini mengakui dia lebih tahu apa yang berlaku.

Malah, katanya, pihak MIG Production Sdn Bhd pun tahu apa yang terjadi.

"Justeru, kerjasama antara kami masih terjalin erat," katanya.

Menurut Rabecca, selepas terbabit dalam drama seram Jangan Tegur Lagi, kini dia menjalani penggambaran drama Jalan Pinang Sebatang juga terbitan MIG.

Kali ini dia berlakon di bawah arahan sutradara, Azhari Zain.

"Bagi saya, kisah artis 'ambulans' itu terjadi kerana orang yang melabelkan diri ini.

"Kebenarannya hanya saya yang tahu. Oleh itu, saya tidak kisah dan ambil peduli apa orang hendak cakap asalkan saya berada di pihak yang benar.


"Saya tak serik untuk terus bekerjasama dengan MIG kerana mereka tahu apa yang berlaku. Saya bersyukur rezeki berlakon masih murah dan mana tahu dapat tawaran beraksi dalam filem pula selepas ini.

"Sudah lama teringin hendak berlakon filem cuma peluang belum tiba. Apapun, saya yakin jika terus usaha pasti berjaya. "Ditambah lagi, mungkin rezeki buat anak Nor Adam Daniel yang akan berusia dua tahun pada hujung Mac ini.

"Lagipun, sekarang kasih sayang dan tumpuan saya kepadanya saja. Jika tiada penggambaran drama, saya akan meluangkan sepenuh masa bersamanya dengan membawanya bersiar-siar," katanya.

Berusia 24 tahun, Rabecca tidak pernah bersembunyi mengenai kisah cintanya.

Bahkan, dia juga mengakui hatinya sudah terisi dengan kehadiran jejaka berstatus duda anak dua.

Bagi anak ketujuh dalam keluarga ini, jodoh ketentuan Tuhan.

"Saya merancang untuk berkahwin tahun ini atau pun 2011 nanti. Namun, saya hanya merancang kerana yang menentukannya Yang Maha Esa.

"Cuma, setiap wanita tentunya mengimpikan perkahwinan dengan orang tersayang dan dicintai.

"Begitu juga dengan saya kerana apabila difikirkan sampai bila harus berkawan saja. Perkenalan kami sudah lama dan sewajarnya ia berakhir dengan perkahwinan.
"Malah, si dia pun dilihat boleh menerima saya dan Adam dalam kehidupannya.

"Ini sangat penting bagi kami kerana bukan mudah membina keluarga bahagia. Saya pun dapati dia serasi dengan Adam dan percaya boleh menjaga kami berdua.

"Selain itu, apa yang penting dia memahami karier saya sebagai anak seni," katanya.

Ditanya mengenai dirinya yang semakin seksi, Rabecca menafikannya.
Jelasnya, pakaian pilihannya bukanlah yang menjolok mata, tetapi bersesuaian dengan diri dan kena pada majlis dihadiri.

"Saya tidak melihat diri saya seksi. Apa yang digayakan selesa dan mengikut keadaan majlis. Barangkali orang melabelkan saya seksi berdasarkan bentuk badan. Bagaimanapun, terpulanglah pada persepsi mereka.

"Ia hak individu dan saya tidak boleh menghalang. Bagi saya, ini perkara biasa, tetapi sedar bukan mudah untuk memuaskan hati semua orang. Dalam bidang seni, persaingan sengit dan harus berani menyahut cabaran yang datang," katanya.

Berbicara mengenai lakonannya dalam drama Jalan Pinang Sebatang, Rabecca berkata dia membawa watak sebagai isteri Jalil Hamid.

Bergenre komedi, drama 13 episod itu mengetengahkan kisah rumah tangga yang pasti mencuit hati.

"Ini pengalaman pertama saya berlakon siri komedi. Namun, apa yang boleh dikatakan sepanjang di lokasi penggambaran, memang melucukan. Ketawa tak gering gusi dan seronok berlakon di bawah arahan Azhari," katanya.

PROFIL
NAMA: Rabecca Nur Al-Islam Ahmad
PANGGILAN: Becca
USIA: 24 tahun
TARIKH LAHIR: 30 April 1986
ASAL: Johor Bahru
KERJAYA: Pelakon, pengacara dan model
KELUARGA: Anak ketujuh daripada lapan beradik
STATUS: Bujang
DRAMA/TELEFILEM: Antaranya Simbiosis, Gerak Khas, Dua Hati, Dendam, Cinta Bukan Di Atas Kertas, Korban Sakina, Tangisan Bulan Madu, Bulan Bertemu Bintang, Selembut Sutera Kilauan Mutiara, Sutera Maya, Gadis Kosmo, Kasih Alam, Serpihan Laungan Takbir, Jangan Tegur Lagi, Jalan Pinang Sebatang.
FILEM: Malaikat Maut
TEATER: Anom, Di Mana Bumi Dipijak dan Sirah Junjungan Tahajud Cinta
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails