Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Ahli Fiqir setuju untuk berpecah


Berpisah jalan terbaik

Assalamualaikum. Apa khabar? Harap Ahli Fiqir sihat dan diberkati dalam perjalanan hidup. Saya juga berharap Ahli Fiqir sudi menjawab soalan-soalan saya ini.

1. Benarkah dakwaan perpecahan kalian?

2 . Apa yang berlaku kepada Ahli Fiqir sehinggakan mahu berpecah?

3. Bergerak secara solo, adakah ini jalan terakhir?

n Samsiah Norizz,

Bandar Putra, Selangor

AHLI FIQIR

1 Sebenarnya kita bukan berpecah hanya kontrak kami di tamatkan lebih awal. Kami memilih demikian kerana mahu berlaku adil kepada semua. Ini tak bermakna perjuangan kami berakhir setakat ini tetapi dalam masa yang sama masing-masing ada agenda tersendiri yang sudah dirancang.

2. Tiada apa-apa yang berlaku dan tiada pertelingkahan atau pertengkaran pun. Mawar berduri sedang sarat mengandung anak ke dua, jadi keputusan telah dibuat oleh pihak rakaman kami untuk menamatkan kontrak.

Kami masing-masing telah menyetujui perpisahan ini. Biarlah Mawar melahirkan anaknya dahulu dan Cza mempunyai bisnes keluarga yang harus diteruskan.

3. Ia bukan jalan yang terakhir tetapi buat masa sekarang itu jalan yang terbaik. Masing-masing ada komitmen tersendiri dan harap ini jalan yang terakhir untuk sebagai sebuah kumpulan namun secara individu kami akan terus berkarya.

Capai impian sendirian

Assalamualaikum saya merupakan peminat Ahli Fiqir diharap menjawab beberapa soalan saya.

1. Apa perkembangan album kau orang? Dari segi jualan adakah ia semakin meningkat naik?

2. Banyak lagu korang mempunyai lirik yang best. Adakah ini dicipta atau ia ditulis melalui pengalaman kau orang?

3. Apa impian kau orang yang masih belum tercapai?

n Jumanji,

Kluang, Johor.

AHLI FIQIR

1. Dari segi penjualan album kita tidak boleh harapkan apa-apa. Semua artis Malaysia juga mengalami masalah yang sama dari segi penjualan album. Namun kami sangat senang dengan album Irama Berima yang baru sahaja dilancarkan. Lagu-lagu dalam album tersebut begitu diterima dan kami berbesar hati dengannya.

2. Kalau nak diikutkan hampir kesemua ladu kami adalah dari pengalaman sendiri dan orang lain. Lirik-lirik Ahli Fiqir diciptakan berdasarkan pengalaman kami dan orang orang di lingkungan kami. Tapi ia disesuaikan mengikut konsep agar ia mempunyai nilai kormesil yang tinggi.

3. Impian kami untuk menembusi pasaran Indonesia. Tapi itu yang kami tak dapat lakukan ketika masih berkumpulan. Jadi kami rasa segala bermula harus berakhir. Tiada yang kekal. Semua perlu berjuang untuk masa depan masing-masing sama ada tercapai atau tidak. Jadi mungkin selepas ini masing-masing boleh mencapai impian yang diinginkan.

Konsert percuma bunuh industri

Assalamualaikum. Apa khabar Ahli Fiqir? Harap semua sentiasa sihat dan sudi untuk menjawab soalan saya ini.

1. Bagaimana kalian melihat industri seni Malaysia pada waktu ini?

2. Tidak ada perancangan untuk berlakon? Mungkin salah seorang dari Ahli Fiqir ada mendapat tawaran berlakon?

3. Selama bergiat aktif dalam dua muzik, adakah kalian merasa puas dengan pencapaian yang dapat?

n Hafizi Amin,

Kajang, Selangor.

AHLI FIQIR

1. Industri kita sekarang semakin merudum dah tak macam dulu. Album dah kurang laku dan banyak konsert percuma. Ini sebenarnya sedikit sebanyak membunuh industri kita. Dalam pada itu kami juga sangat seronok dan bangga terhadap industri Malaysia ketika ini. Tak jauh ketinggalan dengan industri muzik Indonesia

2. Secara peribadi ada di antara kami yang pernah berlakon sewaktu di Singapura dahulu. Buat masa sekarang semua lebih suka menyanyi. Cza pula sama sekali tidak ada berniat untuk berlakon. Minatnya pada bidang muzik tak pernah luntur dek tawaran berlakon.

3. Daly belum lagu puas mungkin tak akan puas sampai bila-bila. Tapi bagi Cza dia cukup puas dengan apa yang pernah dikecapinya. Namun secara individu masing-masing perjalanan kami masih jauh dan masih banyak yang harus ditempuh.

Reda dengan segalanya

Hai Ahli Fiqir. Apa khabar. Saya merupakan salah seorang peminat setia anda dan sangat berharap anda akan menjadi anak seni yang berjaya pada masa hadapan.

1. Hayat sesebuah kumpulan memang tak lama. Dan kini tiba giliran Ahli Fiqir untuk berpecah. Adakah kau orang redha dengan semuanya?

2. Sukar atau tidak sebenarnya bergerak dalam sesebuah kumpulan?

n Juliana Johari,

Ipoh, Perak.


AHLI FIQIR

1. Kami tak pernah menyesal malahan kami bersyukur kerana kami berpisah secara aman damai. Ini merupakan permuafakatan antara kami dan keputusan yang bukan dipaksa. Nak kata reda tak juga tetapi kami mengakhiri sebuah bab di dalam hidup kami. Dalam masa yang sama perlu meneruskan perjuangan yang berikutnya.

2. Tidak begitu sukar jikalau kita tahu akan tanggungjawab masing-masing. Kita bertuah sebab semua ahli tahu peranan mereka dan ini sudah cukup membuatkan kami gembira. Sama saja seperti bekerja di dalam sebuah perusahaan, kadang kala kita kurang setuju terhadap tujuan yang lain, namun di hujung hari berhasil juga.

Bangga bermula di Singapura

Hai. Saya memang meminati nyanyian anda dan berharap supaya anda dapat meneruskan kecemerlangan yang anda bina selama ini walaupun secara solo.

1. Ahli Fiqir ada nama, tapi tak ada X faktor yang benar-benar berbekas di hati peminat. Apa agaknya yang akan jadi kalau semua anggota bergerak secara solo?

2. Apa kenangan manis yang tidak dapat dilupakan?

3. Bagaimana sambutan peminat Singapura terhadap anda?

n Peminat Setia,

Johor Bahru.

AHLI FIQIR

1. Semua orang ada kekurangan dan kelebihan, X-faktor kami adalah karya kami. Tak ramai kumpulan yang dapat melakukan seperti kami. Kami sangat berterima kasih atas sokongan peminat peminat di Malaysia. Buruk atau baik sekarang waktu berehat dari muzik dan fokus terhadap perjuangan lain.

2. Sebagai orang luar kami merasa bersyukur kerana dapat diterima dan dihargai peminat-peminat Malaysia.Bagi Cza pula terlalu banyak untuk disebutkan. Pernah menyertai MTV Asia Awards 2005 di Jakarta bersama Gigi dan Ratu.

3. Secara terus-terang sambutannya tak sehebat di Malaysia tetapi kami tak pernah lupa tempat bermula. Itu tempat kelahiran Ahli Fiqir dan kami bangga dengannya. Singapura sangat baik terhadap Ahli Fiqir, terima kasih kepada semua peminat Singapura.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails