Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Debaran raya Asmidar

BAGI Asmidar, sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini cukup bermakna dan berbeza buat dirinya. Ini kerana, tahun ini merupakan kali pertama dia beraya sebagai artis selepas menjuarai pertandingan nyanyian anjuran TV3, Vokal - Bukan Sekadar Rupa pada tahun lalu. Asmidar atau nama sebenarnya Norhasmidar Ahmad bukan setakat beraya bersama sanak saudara dan handai taulan tetapi juga para peminatnya. Untuk itu, dia juga tidak ketinggalan mengadakan rumah terbuka sempena Hari Lebaran seperti tahun-tahun sebelumnya pada tahun ini, cuma kali ini turut dirai bersama peminat. Justeru, kata penyanyi berusia 26 tahun ini, dia merancang untuk mengadakan majlis rumah terbuka pada minggu ketiga Aidilfitri nanti. Menariknya, penyanyi berasal dari Kuala Lumpur ini akan menyediakan sendiri masakan pada majlis tersebut. "Sebelum menjadi penyanyi pun saya dan keluarga saya sudah pernah mengadakan rumah terbuka sempena tibanya bulan Syawal. "Tetapi saya berasa berdebar-debar juga apabila sedang merancang untuk mengadakan rumah terbuka yang pertama selepas bergelar artis pada tahun ini. "Saya akan mengadakan majlis rumah terbuka bersama keluarga saya di rumah kami di Seksyen 1, Wangsa Maju, Kuala Lumpur pada minggu ketiga dalam bulan Syawal ini. "Kalau boleh saya mahu memasak sendiri menu pada majlis itu nanti. Kalau setakat masak murtabak saya tiada masalah," katanya kepada Hits baru-baru ini. Berniaga makanan Menurut Asmidar, dia tiada masalah untuk menyediakan juadah untuk majlis seperti rumah terbuka yang dianjurkannya itu. Ini kerana, dia sudah biasa berniaga makanan terutamanya setiap kali tibanya bulan Ramadan dan menjualnya dalam kuantiti yang agak besar. Bagaimanapun dia yang menggondol hadiah berupa wang tunai berjumlah RM50,000 selepas menjuarai Vokal itu bagaimanapun mengakui berdebar-debar untuk menanti kunjungan tetamu pada majlis rumah terbuka yang akan diadakannya itu kelak. Debaran Asmidar itu ada asasnya kerana dia belum pasti berapa ramai tetamu yang akan hadir pada majlis tersebut. "Saya memang sudah biasa memasak sendiri dan menjual murtabak di bazar Ramadan di Wangsa Maju pada hampir setiap tahun. Malah selain itu saya juga memasak roti canai dan membantu ibu saya menjualnya di Wangsa Maju pada setiap tahun dari pagi hingga tengah hari. "Bagaimanapun, menyediakan makanan dan menjualnya kepada orang ramai tidak sama dengan mengadakan rumah terbuka. "Saya kena bersedia dari sekarang dan harap makanan akan cukup sepanjang majlis itu diadakan nanti. Apa pun saya seronok kerana ini adalah cara saya beraya dengan semua orang termasuklah peminat saya," ujarnya. Malah penyanyi bersuara lantang yang menyanyikan lagu berjudul My Way dan Biar Sampai Ke Bintang pada final Vokal pada 25 Disember tahun lalu itu juga mengakui tidak malu untuk terus membantu ibu bapanya berniaga murtabak dan roti canai meskipun sudah bergelar artis.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails