Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Iqram Dinzly berubah bukan untuk sertai parti politik

Ramai artis tidak kira artis lelaki mahu pun artis wanita berhijrah kearah kebaikan, dan pelakon popular, Iqram Dinzly turut sama mengikut jejak langkah baik tersebut dan mengakui dia kini lebih tenang selepas mendekatkan diri kepada Allah S.W.T. Menurut Iqram, tujuannya untuk kembali ke jalan Allah S.W.T adalah untuk mendalami ilmu agama Islam dan menolak dakwaan yang mengatakan golongan artis yang berubah kearah kebaikan ini adalah kerana ingin menyertai parti politik. "Saya kurang senang dengan dakwaan setengah pihak yang mahu mendalami Islam dengan menyertai parti politi. Kalau betul nak pelajari Islam, pergilah ke sekolah pondok atau pun mengikuti majlis-majlis ilmu yang disediakan." "Terus-terang, saya tidaklah berubah sepenuhnya. Saya kini adalah lelaki yang mencari jawapan apa dan kenapa yang sering berbangkit mengenai Islam," katanya kepada sebuah portal hiburan tempatan. Pelakon berusia 30 tahun ini berkata, hatinya mula terbuka untuk mendekati Tuhan dan agama bermula dari ajakan rakan-rakannya. "Saya sudah banyak kali diajak rakan-rakan artis lain untuk menyertai kumpulan ini. Alhamdulillah, selepas menyertainya, saya merasakan perubahan pada diri saya dan saya rasa lebih tenang. "Saya akui, sebelum ini, saya seorang yang degil tetapi selepas mendalami ilmu Islam bersama ahli kumpulan ini, saya perasan diri saya mula berubah. Saya pun seronok apabila berjumpa ustaz-ustaz di sini kerana mereka semua sempoi. Terus-terang saya katakana persatuan ini tidak sama seperti tabligh," katanya. Iqram dan beberapa artis lain seperti Irma Hasmie, Yatt Hamzah, Siti Nurdiana dan Natasha Hudson telah menyertai kumpulan Fitrah yang ditubuhkan oleh beberapa orang artis lain yang mempunyai misi untuk belajar dan mendalami ilmu agama dengan lebih meluas.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails