Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Senyap itu emas - Zarina Zainuddin

JUJURNYA sudah ramai wartawan hiburan yang bertanyakan siapa gerangan suami pelakon ini. Ada juga yang menanyakan kehidupan selepas berkahwin serta membesarkan empat orang anak sepanjang mendirikan rumah tangga kira-kira 19 tahun lalu. Pun begitu, semua pertanyaan itu dijawab baik olehnya. Langsung tidak pernah membuang muka kerana dia tahu kerja wartawan hiburan. Namun begitu dia punya alasan kukuh untuk tidak bercerita lanjut tentang mana-mana soalan yang boleh memberi kesan terhadap keseluruhan kehidupannya. “Minta maaf ye... cerita tentang suami saya semuanya off the record," ringkas Datin Seri Zarina Zainuddin ini penuh hemah pada pertemuan di rumahnya di Subang Jaya, Selangor baru-baru ini. Pelakon filem Ular terbitan KRU Studios ini juga tak mahu wujud salah faham andai dia menjawab soalan yang menyentuh peribadinya itu. Lantaran itu, dia memutuskan untuk bersikap berdiam diri. “Orang cakap senyap itu emas. Ungkapan ini sudah kuat untuk menjelaskan tentang situasi saya. Memang orang cakap, golongan artis milik masyarakat, benda itu betul. Saya boleh bercerita apa saja tentang diri saya. “Tapi bila masuk tayang siapa lelaki bertuah dalam hidup saya itu, saya tak boleh. Minta maaf banyak-banyak. Sebab apa? Ada sebabnya. Dan pada masa yang sama, saya berharap agar wartawan boleh faham situasi saya sekarang ini," ulas Zarina lagi. Apa yang membuatkan pelakon drama Songkok Hitam yang akan bersiaran di TV2 pada 1 September ini enggan mendedahkan siapa suaminya itu? Wanita ini menjawab: “Hubungan saya sekeluarga sangat baik. Kami rapat dan saling mengambil berat antara satu sama lain. Saya kena banyak berfikir tentang hati orang sekeliling saya. “Kalau silap cakap, saya kena bertanggungjawab. Saya kena jawab dengan keluarga. Jadi lebih baik saya rahsiakan perkara ini demi kebaikan semua," katanya jujur. Dalam pada itu, Zarina cukup bertuah kerana suaminya memberi izin kepadanya untuk kembali aktif dalam bidang lakonan yang diminatinya itu. Syarat diberikan sang suami juga mudah, asalkan dia tak terlibat sudah. “Saya bersyukur sebab suami memahami minat saya. Restu yang diberikan itu sangat penting buat seorang isteri yang kerjanya berlakon. Restu juga buat saya selamat dalam semua urusan," katanya penuh makna sambil tersenyum. Kenangan raya Tidak sah kalau tak menanyakan perihal kenangan raya buat pelakon yang sudah menghambakan diri dalam industri seni sejak 20 tahun lalu. Pasti wanita ini punya banyak kenangan. “Saya masih ingat lagi masa mula-mula jadi artis. Saya naik bas, kereta api sebab masa tu tak ada kereta lagi. Balik ke Parit, Perak berbaloi bila nampak wajah opah. Hilang semua rasa letih. Sebab selalu balik Parit, mak saya yang di Ipoh pula merajuk, masam muka dengan saya. Tapi bila saya terangkan baik-baik, akhirnya dia mengalah. “Saya seronok balik Parit sebab suasananya berlainan. Rumah kecil saja tapi bila semua dah berkumpul, memang kecoh. Nak-nak bila pagi raya itu, saya nampak sanak saudara tidur bersepah-sepah," cerita ibu kepada Muhammad Razil Azrai dan Muhammad Raizal Azrai ,16, Muhammad Naim Azrai, 9, dan Muhammad Adam Azrai, 6 tahun penuh teruja. Dalam pada itu, Zarina mengakui cara menyambut rayanya berbeza apabila penduduk Kampung Baru Layang-Layang Kanan, Parit Perak mula menyedari dia adalah artis. “Saya pernah dapat kad raya tiga guni. Semua kad raya itu saya lekatkan di dinding. Ada juga yang saya gantung. Bila orang datang raya, cakap nak jumpa artis, best sangat. Ada yang cakap, ‘dulu kamu hitam, sekarang dah pandai bergaya’. “Memanglah dulu saya hidup susah. Sekarang ini saya dah ada produk kecantikan sendiri. Dahulu masa anak dara, saya selalu lulur badan. Sebab bila selalu buat, badan kita bertambah cantik," katanya. Zarina juga tak dapat melupakan saat reunion bekas pelajar Sekolah Menengah Dato’ Abdul Rahman Yaakob, Bota Kanan, Perak yang menemukan kawan-kawan lama setiap kali lebaran menjelma. “Cukup seronok kalau dapat jumpa kawan-kawan lama. Kami bawak anak-anak dan mengeratkan silaturahim sedia ada," katanya. Tumpu perniagaan Dalam pada itu, Zarina juga kini giat mengusahakan produk kecantikan dan dandanan diri khusus untuk wanita iaitu Adura Cosmetics. Sebagai pengarah urusan di Adura Marketing (M) Sdn. Bhd., Zarina mengakui, dia mendapat kepuasan kerana mempunyai platform untuk membantu kaum sejenisnya memelihara kecantikan diri. “Alhamdulillah, empayar perniagaan saya semakin mendapat kepercayaan daripada masyarakat. Sebab itu, saya perlu bersabar dalam mengusahakan produk kecantikan, lebih-lebih lagi persaingan yang semakin sengit semenjak kebelakangan ini," katanya di hujung perbualan.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails