Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Soal kahwin beri tekanan - Aliff Aziz dan Anne

PERKENALAN tanpa diduga menyatukan mereka sebagai pasangan kekasih, sedar tidak sedar sudah lapan bulan kini mereka menyemai kasih bersama. Tidak menolak untuk meneruskan episod bahagia ini ke jinjang pelamin suatu hari nanti bagi Aliff Aziz, 21 dan Anne Ngasri, 28 biarlah perjanjian suci itu tidak terlalu di hebahkan dahulu kerana takut memberi tekanan buat mereka. Biarlah cinta yang bersemi berjalan seadanya mengikut rentak dan melodi yang sepatutnya, bukan untuk terlalu dipaksa. Aliff Aziz Ikhlas Mula di himpit kontroversi sejak hubungan mereka di sahkan, bagi Aliff niatnya hanya satu iaitu untuk berlaku jujur dengan para peminatnya. Walaupun menerima pelbagai khabar menyakitkan namun Aliff percaya cintanya terhadap ibu tunggal itu ikhlas. "Jujur saya katakan saya ikhlas dalam hubungan ini. "Namun saya percaya bukan mudah untuk puaskan hati semua orang. Bagi mereka yang tidak menyokong hubungan ini saya tidak mampu lakukan apa-apa selain meminta mereka berhenti berbicara buruk mengenai kami," katanya ketika menghadiri sesi fotografi di Studio Utusan Malaysia baru-baru ini. Menyentuh soal umur yang jauh lebih muda dari pasangannya, bagi Aliff kematangan tidak seharusnya diukur melalui angka. Menurut jejaka yang berasal dari Singpaura ini melewati pelbagai peristiwa perit di dalam hidupnya sedikit sebanyak mengajarnya untuk lebih menghargai apa yang terbentang di hadapannya. "Soal umur memang saya akui kami jauh berbeza, namun itu tidak pernah merunsingkan kami sebenarnya. "Bagi saya hubungan ini seimbang, Saya punyai kelemahan dan Anne membantu saya mengatasi, begitu juga sebaliknya. Sepertinya kami melengkapi kekurangan masing-masing," katanya yang kini sedang sibuk menyiapkan drama bertajuk Tiara bersama penyanyi Adira. Lupakan hukuman lampau Norma manusia biasa, sesiapa sahaja pasti akan melakukan kesalahan. Menurut Aliff dia pernah khilaf sebelum ini namun itu bukan bermakna dia tidak layak untuk mendampingi wanita seperti Anne. "Saya pernah buat silap dan ingin saya katakan disini itu bukan diri saya lagi. "Perubahan yang berlaku ke atas diri saya ini banyak dibantu Anne dan masa juga," kata penyanyi lagu Sayang-sayang. Melangkah ke dalam industri dengan bantuan orang paling penting di dalam hidupnya, Aliff memberitahu ibunya tidak pernah membantah hubungan yang terjalin ini. "Saya pernah membawa ummi bertemu dengan bekas teman wanita saya sebelum ini, dan nyata agak sukar untuk mendapat kepercayaannya. Ummi seperti tidak memberi sepenuh restu. "Bagaimanapun apabila dia (ummi) bertemu dengan Anne, seperti terdapat kesinambungan di dalam hubungan itu. Saya sangat yakin ummi tidak mempunyai masalah untuk menerima Anne," katanya yang memanggil Anne dengan gelaran "sayang". Sedia tahu status yang dipegang wanita yang dicintainya ini, bagi Aliff umur dan status tidak pernah menjadi penghalang buat dirinya untuk meneruskan hubungan yang semakin mekar ini. Rapat dengan ketiga-tiga anak teman wanitanya ini menurut Aliff kehadiran Abdul Warits Abdul Wafi, 6, Abdul Wafri, 4, dan Nazhakah Afroza, 1, seperti memberi satu lagi sebab untuk dia meneruskan hubungan ini. "Ia sesuatu yang sangat indah untuk melihat kami semua keluar bersama seperti sebuah keluarga. "Soal terlalu awal tidak pernah menjadi masalah untuk saya memikul tanggungjawab sebagai seorang ayah ini kerana saya selesa dengan mereka," katanya yakin. Semakin ligat mencipta nama di dalam bidang lakonan, menurut Aliff sebagai orang baru dia mahu mencuba segala peluang yang di bentangkan. Bukan terlalu taksub mengejar populariti baginya ini merupakan antara laluan untuk dirinya mengembangkan bakat yang dimilikinya. "Memandangkan kini banyak masa saya di Malaysia jadi saya ambil peluang yang datang. "Bagaimanapun tumpuan utama saya masih lagi di dalam bidang nyanyian, dan di dalam mengimbangi hala tuju karier nyanyian, saya mengidamkan sebuah album yang lebih matang pada masa hadapan," katanya yang popular kini dengan lagu Jangan Ganggu Pacar Ku. Anne Ngasri tak serik Tidak memilih untuk terus meratapi episod sedih di dalam hidupnya bagi Anne ketentuan yang telah berlaku ini merupakan antara dugaan Allah buat hambanya. Menemui cinta baru disaat hati masih lagi berbelah bahagi mencari kebahagiaan bagi Anne dia pasti Aliff merupakan lelaki yang jujur dengan keputusannya. "Saya tidak pernah serik dengan apa yang berlaku. Bagi saya Allah sudah merencanakan sesuatu untuk saya. "Dan kehadiran Aliff juga merupakan antara sebahagian darinya," katanya manis tersenyum. Mempunyai wajah yang tenang, janda kepada tiga anak ini memberitahu, walaupun hubungan ini dilihat berlaku terlalu pantas, namun tiada siapa yang tahu isi sebenar hatinya. "Saya pernah mengalami kegagalan rumah tangga. Secara jujurnya perasaan untuk mempercayai lelaki itu masih lagi menjadi isu besar buat saya. "Namun melihat keluarga yang terus memberi sokongan buat hubungan ini serta Aliff sendiri yang bersungguh-sungguh membuatkan saya percaya akan keikhlasannya," katanya sambil mengerling manja ke arah Aliff.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails