Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Peminat mahu Noh minta maaf


Tulis perkataan ‘Awak busuk’ sebagai ganti tanda tangan autograf dianggap menghina pelajar universiti.
SEORANG gadis remaja yang hanya mahu dikenali sebagai Zee, 20, tampil membuat pengakuan kepada B*Pop mendakwa artikel atau gosip yang disiarkan menerusi akhbar ini berjudul ‘Vokalis kumpulan indie biadab, hina warga universiti’ terbitan 16 Mei lalu sebagai satu cerita benar. Malah, tanpa berselindung dan penuh yakin, dia menamakan penyanyi yang dimaksudkan itu sebagai Noh iaitu vokalis band popular ketika ini, Hujan.
Zee mendakwa, dia yang menjadi peminat kumpulan muzik itu turut menjadi mangsa kebiadapan Noh atau nama sebenarnya Mohammad Noh Salleh, 25, pada hari kejadian 29 April lalu menerusi sebuah majlis anjuran Fakulti Seni Reka dan Bentuk kursus Diploma Teknologi Fotografi di sebuah universiti tempatan. Zee yang juga pelajar tahun akhir kursus berkenaan mewakili rakannya yang lain menyuarakan ketidakpuasan hati mereka terhadap sikap Noh yang dianggap keterlaluan itu. “Selepas membaca artikel berkenaan, saya pasti penyanyi indie yang dimaksudkan itu ialah Noh Hujan! Kejadian berlaku di universiti tempat saya belajar. Noh bersikap biadap melayan kerenah pelajar yang ingin mendapatkan tanda tangannya. Namun, autograf yang kami peroleh daripada Noh hanya tertera perkataan yang ditulisnya ‘Awak Busuk’!

“Sepatutnya Noh menulis namanya atau menurunkan tanda tangan jika peminat meminta autograf, bukan tulis ‘Awak Busuk’! Mungkin ini adalah autograf terbaik daripadanya! Saya harap artis lain tidak mencontohi sikap Noh Hujan,” kata Zee penuh kesal.

Pihak fakulti menganjurkan majlis berkenaan untuk memberi anugerah kepada pelajar berdasarkan pencapaian hasil kerja kursus mereka. Selain Noh, artis atau selebriti lain yang turut dijemput ialah tokoh perfileman negara, Senator Tan Sri Dr Jins Samsudin; Datin Paduka Shuhaimi Baba; Datuk Yusof Haslam dan Datuk Siti Nurhaliza.

Namun, menurut Zee, semua tetamu sedia memberikan kerjasama kepada pelajar sekalipun tidak menerima sebarang bayaran. Mereka tidak keberatan bergambar, menandatangani autograf dan menghadiri jamuan ringan, kecuali sikap ego Noh yang mengundang perasaan tidak senang di kalangan penuntut universiti berkenaan.
“Bagi saya, antara Noh dan Siti Nurhaliza memang jauh beza, antara langit dengan bumi, tapi kenapa Siti boleh melayan kami dengan amat baik? Siti sentiasa tersenyum dan melayan kerenah kami untuk bergambar, menandatangani autograf dan tidak meninggalkan majlis, tapi Noh berkelakuan sebaliknya. Dia terus meninggalkan majlis begitu saja tanpa pengetahuan kami!

“Seperti dilaporkan B*Pop tempoh hari, Noh turut menyebut sebaris ayat - ‘girls kat sini tak cantik, tak cun!’. Saya sendiri yang mendengar kata-katanya itu. Bagi kami, kata-kata Noh kasar dan keterlaluan untuk diterima. Kenapa dia perlu berkata begitu? Sekiranya Noh bergurau, perlulah kena pada tempatnya.

“Kata-katanya itu dilontarkan secara terbuka di khalayak ramai. Kami rasa terhina! Jika Noh beranggapan dirinya bintang rock yang hebat, mungkin ya... sebab kami sebagai pelajar, remaja, memang minat band indie. Namun, selepas kami dihina, apa gunanya kami terus menyokong atau meminati artis seperti dia?

“Selain menulis ‘Awak Busuk’ yang dianggap menghina pelajar wanita, Noh juga menggunakan Artline yang diberikan untuk menconteng papan kenyataan di universiti kami. Namun, kami sudah pun memadamkan kesan contengan itu,” kata Zee yang ternyata kecewa.

Selepas diperlakukan begitu, Zee mewakili teman sekampus mengakui amat kecewa dengan sikap tidak sopan Noh terhadap mereka. Katanya lagi, Noh tidak menghargai jemputan daripada peminat yang mengagumi lagu-lagunya bersama Hujan.

“Saya tak cakap saya cantik, tapi ciptaan Tuhan, nak buat macam mana? Noh pun bukannya handsome sangat! Tapi, apabila kami meminatinya, dia juga perlu menghormati peminatnya. Kenapa bila ada press pada majlis yang dihadirinya, Noh boleh kata dia sayang peminat, terima kasih peminat! Tapi, pada hari kejadian, tiada wartawan bertugas, jadi kenapa dia perlu memperlekehkan kami? Noh hipokrit dan tunjuk belang tak tentu pasal!

“Justeru, saya Zee mewakili pelajar wanita dari universiti berkenaan, berharap Noh Hujan meminta maaf secara terbuka kepada pihak kami atas apa yang diucap dan dilakukannya terhadap warga kampus. Mungkin ini adalah kali pertama dan terakhir kami menjemput Noh ke universiti ini,” kata Zee dalam temu bual bersama B*Pop dan kru Melodi TV3.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails