Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Kasih Aishah pada anak


HUBUNGAN anak dengan ibu sesungguhnya bagai air yang dicincang tidak akan terputus. Begitulah kata-kata yang dipegang oleh penyanyi bersuara gemersik, Aishah biar ke mana sahaja dia melangkah.

Bagaimana akrabnya hubungan penyanyi lagu Janji Manismu itu dengan Allahyarham ibunya, Kamariah Datuk Ujang yang meninggal dunia akibat serangan jantung pada tahun 2001 begitulah juga dia ingin keakraban tersebut mengalir dalam hubungannya dengan anak-anak.

Ibu beranak dua, Armand Azahari, 16, dan Azhard Ahlami, 10, itu kalau boleh ingin anak-anaknya mengerti biar sesibuk mana seorang ibu dengan urusan kerja namun, tidak sedetik pun wajah anak-anak hilang dari mindanya.

Oleh kerana itu jugalah biarpun berstatus ibu tunggal, Aishah tidak pernah lelah dalam membesarkan dua anak lelakinya itu.

Menyingkap kehidupannya sebagai ibu tunggal, kata Aishah: "Kehidupan sebagai ibu tunggal

sebenarnya tidaklah begitu sukar.

"Memanglah bila sudah bersendirian membesar dan mengendalikan anak-anak cabarannya berganda terutamanya apabila melibatkan pengurusan masa.

"Hari-hari memang agak 'gila' kerana masa. Namun, apabila anak sudah membesar, mereka pula yang kadang-kadang kata tak apa cuma saya ini jenis yang memang kasihan pada anak-anak sebab itu kalau ke mana-mana saya risau jika mereka tidak terurus," katanya.

Menurut Aishah, dalam hal memastikan anak-anak tidak terabai, apabila terpaksa bekerja di luar daerah pada hujung minggu dia tidak pernah lupa 'mengangkut' kedua-dua anaknya.

Baginya itulah sahaja masa yang ada untuknya dengan anak-anak sementelah pada hari-hari biasa jadual persekolahan membataskan pertemuan mereka.

"Saya memang akan selalu bawa anak-anak jika terpaksa keluar dari ibu kota. Bagi saya itulah sahaja masa yang ada untuk bersama dengan anak-anak memandangkan pada hari-hari biasa mereka sibuk bersekolah.

"Sampai sekarang saya memang selesa menjaga sendiri anak-anak saya dan pembantu rumah tugasnya cuma membantu mengemaskan rumah sahaja," kata Aishah yang bakal muncul dengan album baru tidak lama lagi.

Bercerita tentang peranannya sebagai ibu, untuk ke sekian kalinya Aishah tidak ketinggalan ditawarkan menjayakan sambutan hari ibu pada 16 Mei ini bertempat di Dewan Tun Dr. Ismail, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

A Tribute To Mum - We Love You, majlis yang bakal dihoskan oleh pengacara Syed Muradzi Syed Shamsul atau Dee itu bakal menyaksikan Aishah berkongsi pentas dengan seniman ternama, Jamal Abdillah.

Jualan meja kini telah pun dibuka dan harga jualan untuk sebuah meja ialah RM1,000, RM2,000 dan RM3,000.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails