Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Inul bersolek hanya di pentas


MELIHAT kelincahan persembahan goyang gerudi penyanyi dangdut popular, Inul Daratista di atas pentas dengan pakaian yang penuh kilauan, pastinya ramai yang menganggap penyanyi ini seorang yang mewah dengan pakaian-pakaian yang mahal.

Namun, tidak seperti disangka, penyanyi kelahiran Jawa Timur, Indonesia itu sebenarnya seorang yang sangat sederhana dalam berfesyen.

Malah, dari hujung rambut hingga ke kaki, Inul tidak mementingkan label mewah atau berjenama. Cukup jika dia memastikan dirinya sihat dan segar tanpa perlu memikirkan pakaian yang mewah seperti selebriti yang lain.

Kata penyanyi berusia 31 tahun itu, dia tidak terlalu mengikut perkembangan fesyen dan lebih selesa bergaya sederhana bila bukan waktu bekerja.

"Orang selalu melabel saya seorang yang seksi tapi sebenarnya bukan. Saya tidak selesa berpakaian seksi dan pakaian sopan membuatkan saya lebih aktif.

"Tambahan menyarung pakaian yang penuh dengan perincian manik membuatkan saya kurang yakin diri melainkan beraksi di atas pentas. Terasa seperti orang sedang mengata tentang saya.

"Apapun, pakaian yang sederhana cukup membuatkan saya selesa dengan diri sendiri," tuturnya.

Tambah isteri kepada Adam Susilo itu, dia tidak akan bersolek ketika beriadah kerana ingin memastikan wajahnya sentiasa segar.

"Pernah kawan saya memuji solekan saya dan meminta saya jangan menanggalkan solekan itu agar boleh ditunjukkan kepada suami.

"Namun, suami yang kebetulan berada di situ meminta saya mencuci solekan selepas selesai persembahan kerana dia lebih suka wajah saya bersih tanpa mekap.

"Jadi, sebagai isteri, saya mengikut katanya dengan tidak bersolek terlalu tebal. Sebenarnya bagus juga kerana ia membuktikan suami lebih selesa saya tampil dalam keadaan diri saya yang sebenar, malah ia dapat mengurangjan masalah jerawat di wajah jika terlalu lama dengan solekan," katanya.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails