Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Syukurlah Benjy ke pusat pemulihan akhlak


JOYAH tumpang sedih apabila mendapat tahu Benjy gagal dalam permohonan harbeas corpus apabila mahkamah menolak permohonan yang dibuat oleh peguamnya.

Joyah bukanlah orang yang arif dalam bidang undang-undang ini tapi Joyah merasakan tindakan mahkamah menolak permohonannya itu mempunyai sebab musabab yang seharusnya dipatuhi oleh sesiapa juga.

Cuma apabila melihatkan reaksi ibu pelakon itu, hati Joyah bercampur-baur. Masakan tidak anak lelaki tunggalnya itu itu telah dihantar ke Pusat Pemulihan Akhlak (PPA), Muar, Johor selama dua tahun mengikut Seksyen 6(1) Akta Dadah Berbahaya (Langkah-Langkah Pencegahan Khas - LLPK) 1985.

“Apa yang teruk sangat Benjy tu sampai kena hantar ke sana? Kalau nak hantar pun, benarkanlah Kak Yan jumpa Benjy sekejap. Kak Yan ni penghidap kanser tahap empat, kalau mati sebelum sempat jumpa Benjy, siapa nak tanggung dosa?

“Masing-masing ada ibu, ada emak dan ada anak. Faham-fahamlah sendiri. Allah Maha Berkuasa, kita tengoklah apa akan berlaku,” ujarnya Azean Irdawaty kepada wartawan ketika berada di mahkamah baru-baru ini.

Sabarlah Kak Yan. Joyah cukup faham dengan hati dan naluri seorang ibu. Ibu mana yang sanggup melihat anaknya diperlakukan begitu. Tapi undang-undang tetap undang-undang. Sebagai manusia biasa kita kena patuhinya juga. Kepada Kak Yan, Joyah ucapkan selamat hari ibu.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails