Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Radja masih wujud


LAGU Jujur menaikkan nama kumpulan Radja bukan sahaja di bumi Indonesia malah sehingga ke negara jiran seperti Malaysia, Singapura dan Brunei.

Radja yang kini dianggap sebagai band terkemuka di Indonesia tidak lari daripada masalah dalamannya. Terbaru, tersebar khabar bahawa band ini sudah berpecah dan Radja telah terkubur.

Menanggapi khabar tersebut, vokalisnya Ian Kasela menafikan sekeras-kerasnya khabar itu. Radja masih wujud walaupun dua daripada anggotanya telah menarik diri iaitu Seno Ali (drum) dan Indra Riwayat (bass). Malah Ian menyatakan bahawa dua rakannya itu sebenarnya bukanlah menarik diri sebaliknya 'berehat sekejap'.

Menurut Ian, bukti Radja masih wujud ialah mereka akan mengadakan jelajah ke Malaysia pada awal Mei ini dan akan muncul di tiga acara yang berbeza. Mereka akan berada di Malaysia selama 10 hari dan ini akan membuktikan bahawa Radja masih wujud dan tidak bubar.

Apabila dua anggotanya tiada, Radja terpaksa memakai khidmat khidmat pemuzik lain untuk mengisi kekosongan Seno dan Indra. Sebelumnya Seno dan Indra dikatakan keluar daripada Radja kerana tidak berpuas hati dengan pihak pengurusan dan mereka dikatakan akan menubuhkan sebuah band baru.

Menurut Ian, tidak sukar bagi pemuzik gantian untuk memainkan lagu-lagu Radja kerana lagu-lagu Radja tergolong dalam ketegori lagu yang mudah untuk dimainkan.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails