Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Sherry kembali jadi pramugari


GADIS bernama Syarizad Ibrahim ini nekad meninggalkan tanah air. Bertukar profesion dengan kembali menjadi pramugari setelah merasa asam garam dunia selebriti, gadis yang mesra disapa Sherry ini bakal meninggalkan Malaysia selama tiga tahun.

Malah gadis berusia 27 tahun ini sedang menjalani latihan sebagai pramugari Qatar Airways selama 60 hari. Sherry sebelum ini pernah bergelar krew kabin Penerbangan Malaysia (MAS).

"Saya mahu hidup berdikari. Lagipun tawaran yang saya dapat sangat menarik dari segi gaji dan faedah.

"Saya juga gemar melancong, jadi dengan bergelar pramugari, saya dapat melawat banyak tempat di dunia," ujarnya yang terbuka hati untuk mencuba temu duga jawatan pramugari setelah berehat selama dua minggu di London tahun lalu.

Cita-cita awalnya adalah untuk bergelar penyanyi atau peguam, namun tawaran menjadi pramugari pada usia 18 tahun telah membuatkan mindanya mengarahkan tumpuan bekerja ke arah itu.

Sempat juga dia merasa tanggungjawab bergelar pelakon dan diterjah gosip atas tiket kerjaya tersebut.

"Saya sukakan Paris. Dah pergi banyak kali pun belum puas. Tapi dalam hati saya, saya menyimpan hasrat untuk ke Mekah kelak. Amin," doanya seraya menceritakan impian hati terdalamnya.

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua peminat yang menyokong saya selama ini. Merekalah yang menonton lakonan saya dan memberi kata-kata perangsang.

"Saya juga mahu menyusun sepuluh jari atas kesalahan saya selama ini," ujarnya yang pernah muncul melalui drama Dunia Baru, Elly, Renjis, Jelatang, Cinta Untuk Ain, Lara Rindu Mahsuri, Dira & Nina, Cik Ah Cik Nin, Chapalrela dan Kapoww!.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails