Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Fesyen sana-sini


INSPIRASI fesyen Red Oak di pentas Fesyen Portugal.



Pentas antarabangsa perkenal gaya 2010

MESKIPUN berbaki dua bulan lagi, pentas fesyen antarabangsa mula memperlihatkan gaya terbaru yang menjadi paksi fesyen jejaka 2010.

Minggu fesyen di beberapa ibu kota fesyen dunia sejak akhir-akhir ini menyaksikan beberapa trend baru yang bakal memenuhi jalanan tahun depan.



Teras fesyen pada asasnya masih lagi pada landasan sama, kecuali menerapkan unsur modeniti serta konsep yang lebih bebas untuk diguna pakai.

Tidak mahu sekadar bergaya, pentas fesyen lelaki turut menampilkan idea menyeluruh termasuk penggunaan aksesori pelengkap gaya.

Pentas fesyen Portugal umpamanya, memberi inspirasi baru buat jejaka tampil lebih berkeyakinan. Tidak lagi statik sekadar berbaju, pereka fesyen Nuno Gama misalnya, mahu jejaka lebih yakin menonjolkan identiti dan kebebasan tanpa sempadan.

Seksi mengikut acuan lelaki, Minggu Fesyen Lisbon nyata melaungkan mesej agar jejaka bereksperimen dengan gaya dan pada masa sama, kekal maskulin.

Meneliti gaya diilhamkan pereka Red Oak dan Dielmer - masing-masing ada idea tersendiri dalam mencorak imej jejaka. Bagi ilham Red Oak, apa salahnya tampil berbeza dengan mengenakan bow tie.

Pemakaian vest denim juga menampakkan imej macho dan lasak dipadankan dengan seluar khaki. Kemeja berkotak juga ditambah seri dengan memakai baju lengan panjang di bahagian dalam.

Gaya klasik tetap menjadi pilihan pada 2010. Ilham Dielmer sudah pasti membuatkan lelaki teruja bergaya di majlis rasmi. Unsur klasik terserlah dengan tali leher, bow tie, jaket dan berseluar mengikut potongan kaki.

Perhatikan juga koleksi kasut di mana lelaki berani menggayakannya tanpa stokin tatkala lengkap bersut.

Elemen kotak sebagai acuan fabrik tidak mencacatkan penampilan andai jejaka bijak menyatukan rona warna serta padanan fabrik lebih gelap dan kosong. Jangan sesekali malas berekspresi dengan aksesori kerana perhatian akan jelas tertumpu kepada anda.

Pentas fesyen sempena Minggu Fesyen Kanada dan Russia serta Minggu Couture Mumbai juga tidak kurang gahnya dengan ‘jeritan’ ekspresi ciptaan pereka fesyen. David Dixon tampil segak dengan ilham kotak manakala pereka Slava Zaitsev kreatif dengan ciptaan baru untuk golongan muda.

Mencari kelainan, Minggu Couture Mumbai menampilkan selebriti Bollywood seperti Akshay Kumar, Salman Khan dan John Abraham bagi menggayakan ilham baju pereka Rocky S.

Puas menjelajah seantero dunia, apa kata aplikasikan gaya 2010 dan mulakan perubahan fesyen dari sekarang?
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails