Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Konsert Akon ‘panas’ - Akon


KONSERT penyanyi hip-hop terkenal, Akon, Akon Freedom Beach 2009, ternyata ditunggu oleh ribuan peminat walaupun pernah ditunda sekali. Ini terbukti apabila seramai 15,000 orang penonton membanjiri Surf Beach, Sunway Lagoon, Petaling Jaya, 24 Oktober lalu untuk menyaksikan Akon yang sememangnya sentiasa energetik apabila di atas pentas.

Berkonsepkan konsert di tepi pantai, konsert selama 90 minit yang dianjurkan oleh Marctensia itu menyelitkan beberapa lagu hitsnya seperti Smack That, Ghetto, Bartender, Beautiful, Right Now dan Sweet Escape.

Namun, di sebalik kehangatan sambutan penonton, berlaku insiden yang agak 'panas' dan mencetus kontroversi apabila penyanyi dari Senegal ini membuka bajunya di hadapan ribuan penonton atas alasan cuaca yang agak panas.

Akon yang menyanyikan lebih 20 buah lagu menimbulkan kontroversi itu ketika mempersembahkan lagu Right Now yang pada waktu itu konsert sedang menghampiri penghujungnya.

Tidak cukup dengan itu, Akon turut mencurahkan air mineral ke badannya beberapa kali dan ke arah penonton. Dalam keadaan basah dia terjun ke dalam lautan manusia lalu diarak oleh ribuan peminat fanatiknya.

Seperti tidak memahami sensitiviti rakyat Malaysia, Akon bebas melakukan aksi tersebut walaupun cuba dihalang oleh pengawal keselamatan dengan satu alasan yang klasik, cuaca yang panas.

Dia turut dilihat memarahi pengawal keselamatan yang menghalangnya untuk 'terjun' lebih jauh. Alasan Akon, dia mahu dekat dengan peminat-peminatnya.

Amat terhibur

Walau bagaimanapun, tidak dinafikan rata-rata pengunjung yang menghadiri konsert itu amat terhibur dan mengelaskannya antara konsert terbaik yang pernah mereka hadiri di Malaysia.

Selama 90 minit, tenaga penonton yang hadir ternyata tidak berkurangan apabila mereka sentiasa menyanyi bersama lagu-lagu Akon dan menari mengikut rentak lagu-lagunya yang popular.

Suasana konsert yang berbeza dengan gabungan muzik serta atmosfera seakan berada di tepi pantai dan aksinya yang energetik ketika di atas pentas ternyata memberikan tenaga kepada penonton yang menghadiri konsert itu.

Konsert Akon Freedom Beach 2009 diacarakan oleh dua deejay jelita, Hunny Madu dan Nadia Fly FM turut dimeriahkan dengan persembahan pembukaan yang tidak kurang hebatnya daripada Nikki dan kumpulan Calprice.

Nikki berjaya memukau penonton dengan vokal sopranonya yang sungguh bertenaga dan menaikkan bulu roma penonton ketika mendendangkan lagu Cantik.

Kumpulan Calprice tidak kurang hebatnya dengan persembahan yang sungguh energetik disertai tarian-tarian masa kini.

Walaupun konsert Akon ini kelihatan gah, namun yang menjadi persoalan adakah penyanyi kontroversi itu tidak dimaklumkan untuk menjaga tatasusila di atas pentas dan sensitif terhadap budaya masyarakat tempatan.

Jika suatu ketika dahulu ada artis tempatan yang membuka baju untuk seketika sewaktu di atas pentas dikenakan tindakan undang-undang, bagaimana pula dengan perlakuan artis antarabangsa ini?
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails