Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Momen pahit pentas peraga


SEBAIK sahaja muzik dimainkan, lampu simbahan mula fokus pada pentas peragaan. Barisan model yang sudah bersiap sedia dengan dandanan, tata rias dan busana yang ingin diperagakan mula mengatur langkah.

Gaya lengang-lenggok sambil memberikan pose istimewa mengundang tepukan gemuruh dalam kalangan hadirin yang menghadiri sebuah pertunjukan fesyen di Mexico City baru-baru ini.

Namun kerancakan pertunjukan yang berjalan lancar tiba-tiba menjentik situasi yang tidak diingini khususnya oleh kumpulan peragawati. Apakan daya, sehebat mana kaki diatur atau biarpun sudah mengharung sesi latihan yang lama, namun insiden terjatuh atau tergolek di pentas peragaan boleh berlaku pada bila-bila masa.

Ini terbukti apabila salah seorang model yang menjayakan pertunjukan fesyen tersebut terjatuh ketika menggayakan busana pereka Alberto Rodriguez dari Mexico.

Insiden sedemikian bukan sahaja mencuri perhatian tetamu, malah turut menjadi sasaran lensa kamera jurugambar yang berdiri di sekitar pentas.

Ironinya momen tergolek di pentas peragaan tidak hanya berlaku dalam kalangan model baru sahaja. Pada masa yang sama, ia turut terjadi tanpa disengajakan oleh supermodel bertaraf antarabangsa dan popular.

"Ia suatu perkara yang amat memalukan. Saya sudah berusaha sedaya upaya agar tidak terjatuh tetapi ia tetap berlaku. Apa yang pasti, saya hanya mampu ketawa. Biasanya, apabila sudah terjatuh, sukar untuk saya berdiri semula. Lagipun tiada seorang pun yang membantu saya pada waktu itu," cerita model popular Naomi Campbell mengenai insiden yang memalukan itu pada Minggu Fesyen Paris 2008.

Secara tersurat, pastinya sesetengah pihak menyifatkan model fesyen merupakan golongan yang cukup sempurna dari segi penampilan dan kecantikan. Tetapi secara tersiratnya, mereka sentiasa berhati-hati bagi mengelak berlakunya sebarang perkara yang boleh mencacatkan kesempurnaan yang dimiliki.

Biarpun tersungkur atau tergelincir, para model tidak berputus asa dan kembali ke belakang pentas. Mereka tetap meneruskan tanggungjawab yang sudah digalas dengan meneruskan pertunjukan.
[url=http://bitcofarm.com/home?r=whitect30][img]http://bitcofarm.com/img/banner1.gif[/img][/url]
free counter

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails